0

My dream DSLR....

Posted by froggie on 06:05 in
I had been using SLR camera for quite a long time, but haven't used for some time since digital photography introduced. Due to high running cost for  film, develops film & batteries.  I have found a DSLR that suited me, but I want more.... I'm dreaming to have a full frame DSLR but with speed.... since I love capturing my children photo, which don't sit still.  I need a camera to capture in low lighting as well, since most of the time we are at home and you know how "well lighted" our house are here in Malaysia... mostly... for that dream I need to work harder & survey the market on the equipments details for my needs.

Translation:

Saya telah lama memiliki dan menggunakan sebuah kamera SLR dan ia masih dalam keadaan baik, tetapi telah lama tidak digunakan sejak fotografi digital dikenalkan.  Berikutan harga untuk memproses filem, kos filem & bateri lama yang agak tinggi.  Saya telah menjumpai DSLR yang menepati ciri-ciri iadaman dan sesuai dengan gaya saya, tetapi saya mahukan yang lebih baik.  Saya impikan DSLR sensor penuh yang mempunyai kelajuan hebat. Disebabkan gemar mengambil gambar anak-anak yang tidak tahu duduk diam didepan kamera.  Saya juga memerlukan kamera yang boleh mengambil gambar dalam ruang yang kurang pencahayaan, kerana kami selalunya berada di rumah dan seperti yang diketahui bagaimana pencahayaan kebanyakan rumah di Malaysia.  Dengan itu, saya perlu bekerja lebih keras & melengkapkan diri dengan info semasa berkenaan kelengkapan dan gajet terkini dipasaran untuk memenuhi keperluan saya.... :)

0 Comments

Post a Comment

Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Free Blogger Templates created by The Blog Templates